Cumartesi, Ocak 22, 2011

Ateşin var mı?

Sigara içiyor musunuz? Ben içmiyorum. Halimden de oldukça memnunum. Ve ne yalan söyleyeyim, sigarayla ilgili birçok önyargım ve oldukça tiksindirici düşüncelerim var. Aslında benim üzerinde durmak istediğim şey sigaranın zararları falan da değil. Zira zararları yazmakla bitmez. Ben yalnızca sigaranın imajımızı nasıl etkilediğini biraz düşünelim istedim :)

Photograph by Gerrit Du Toit


Google'a "sigara içen kadın" diye yazıp, görsellerde aratınca oldukça sexy kadın fotoğraflarına rastlıyoruz. Peki bu "Sigara içen kadın sexydir." mi demektir? Bilmem. Ben birkaç kişiye sordum. Kimisi kadınına göre değişeceğini söyledi, kimisi kadın-erkek kim olursa olsun sigaranın iğrençliğinden bahsetti, kimisiyse sexylik ile sigara arasında herhangi bir bağ kuramadığını söyledi. Fakat birkaçı sigaranın kadına kattığı sexyliği onayladı. 


Çok ilginç aslında. Ve bunun birkaç nedeni olabilir. Mesela en basitinden bir pazarlama tekniği olarak başlatılmış olabilir. Sigaranın ilk zamanlarda yalnızca erkeklere yönelik bir tüketim maddesi olması nedeniyle, zamanla kadınları bu şekilde hedef kitle haline getirmişlerdir belki de. Kim bilir.. Bir tür bilinç altına sesleniştir yani.. 


Sizin aklınıza sigara deyince kimler geliyor? Hangi ünlüler mesela? Audrey Hepburn, Marilyn Monroe, Beth Gibbons? Hatta belki Marla Singer? :))


Yukarıdaki dörtlüye bakılırsa, sigara içen kadından sigara içen kadına fark var :) Audrey ve Marilyn'deki asalet bir yana, Beth ve Marla'daki asilik bir yana. Değil mi? Tutuş şekli, tavırlar vs.

Gelelim beni düşündüren "Sigara içen kadın sexy midir?" diye sorgulamama sebep olan fotoğraflara. Oldukça güzeller..
Photograph by Crisan Mihai
Photograph by Christina Köhn
Her iki fotoğrafta da siyah renk, eldivenler ve sigara hakim. Siyah renk, evet! Eldivenler de evet, sexy birer ayrıntı. Sigara? İşte buradan yola çıkıp yazdım tüm bunları :) 
Peki ya sonuç?
Sigara sağlığa zararlıdır efenim :) Çıkaracağımız başlıca sonuç bu. İçeceğiniz her bir sigaranın, içinde bulunacağınız her bir dumanlı ortamın sizin sağlığınızdan götüreceğini unutmayın öncelikle. Dişleriniz, elleriniz, tırnaklarınız, cildiniz, saçlarınız, ciğerleriniz ve vücudunuzun hemen her yerinin göreceği zararı bildiğinizi biliyorum. Fakat yine de minik bir not düşmüş olmak istedim. 
Sexyliğe gelince, tüm bunların birer pazarlama stratejisi ve bilinçaltı oyunu olduğunu düşünelim derim ben.

Fakat hiçbir kadının elinde sigarasıyla Eva Green'den daha sexy olamayacağını da belirtmeden geçemem, kimse kusura bakmasın :)

Şimdilik hoşça kalın..

- Merve -

6 yorum:

yattering dedi ki...

Sigara zararlı. Kadın da sağlığa zararlı. İlk sorduğunda bir bağlantı kuramadım demiştim de okuyunca kurdum. Ayrıca, yeni blog olmasından mıdır nedir yazılarındaki noktalama işaretleri bile bir tazelenmiş yenilenmiş.

Süper olacak burası, süper!

Merve dedi ki...

Ahahah süpermiş bu: "Sigara zararlı. Kadın da sağlığa zararlı." =) Çok mutlu etti bu yorum beni tatlım, çok çok teşekkür =)

Unknown dedi ki...

Yorum yapamadan geçemicem :)İlk önce Eva Green en çok beğendiğim kadın oyunculardandır ama güzelliği ile :) Evet kadınlar fotoğraflarda seksi duruyor ama sadece fotoğraflarda !! Çünkü sigaranın zararları kesin o bi yana üstüme,saçıma elime sinen o iğrenç kokudan seksi gelen hiç bir taraf olamaz :)) En sinir olduğum şey sigara kullanmıyorum yanımda biri içip saçıma üstüme sindimi sinirim tepeme çıkıyor :)) Sigara hem sağlığa hem de temizliğe zararlı :))

Merve dedi ki...

Aynen öyle :) Sadece fotoğraflarda.. ve de dediğim gibi değişik amaçlarla. Teşekkürlerr, yine bekleriz :)

Adsız dedi ki...

ama sen kullanmayın derken sigara içerken çok sexy olan kadınları koymuşsun :D bu şunu açıklıyor gerçekten bazı kadınlara yakışıyor amaaaa yaşlanınca onlara yakışır mı bilemem :P

Merve dedi ki...

Sevgili adsız, kimse sigara kullanmasın :) konumuz gereği fotoları öyle seçtim :)